The Evil Below (1989)


The Evil Below är en amerikansk skräckfilm, regisserad av Jean-Claude Dubois och Wayne Crawford som även har huvudrollen.



Filmen handlar om Max som driver ett båtföretag med dykarturer. En dag kommer Sarah för att be om hans hjälp med att hitta ett sjunket skepp som ska innehålla en skatt. Men det vilar även en förbannelse över skeppet.

Visserligen hade jag inga som helst förväntningar på den här filmen, men jag hade inte trott att den skulle vara såpass dålig som den faktiskt är. Min filmbloggs första etta är verkligen värd den. Det finns ingenting bra med filmen alls, såvida man inte anser att tjejer i baddräkt och bikini och värt att se filmen för.

Huvudrollen Max Cash är vidrig. Han är slemmig, otrevlig, macho-man och dessutom dåligt spelad. Och detsamma är att säga om resten av rollerna, både stora och små. Fotot är riktigt dåligt med inklippta scener från naturprogram där man verkligen ser skillnaden på kvalitén i filmscenerna och klippen. Specialeffekterna handlar i första hand om att filma ur "fel" vinklar, så att det ser ut som om saker händer fast det inte gör det.
När det gäller förbannelsen så fick jag aldrig grepp om den alls. För manuset är väldigt luddigt, och inte på ett bra sätt. Det enda man får se är något som liknar en korsning mellan muräna och haj som glider runt skeppet i några sekunder, sedan exploderar ett moln av blod i vattnet.

Nej, det är inte en bra film och därför blir min recension lite krass och kort. 1 av 5 i betyg

Kommentarer
Postat av: rogerxy

Hmm, kan detta bli min första femma tro ;)

2009-03-04 @ 19:22:54
Postat av: Lenkan

Skulle vara typiskt dig =) Men jag tvivlar

2009-03-04 @ 21:45:10
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Anonym

Max Cash är kung :) Dessutom har han ett jävligt hård namn!

2009-03-12 @ 17:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0