Solstice (2008)


Solstice är en amerikansk rysare/thriller, regisserad av Daniel Myrick som tidigare har regisserat kultfilmen The Blair Witch Project.


Megan ska tillbringa sin sista vecka som High School-elev med några vänner i en stuga under midsommar. Med på firandet är hennes tvillingsysters före detta pojkvän, tvillingsystern begick självmord för 6 månader sedan och minnet av henne spökar för både Megan och pojkvännen. Men det är inte bara minnet som spökar under midsommar.

Jag hade inga förväntningar på Solstice och det var tur det. För hade jag haft det så hade jag blivit väldigt besviken, trots att jag faktiskt är en av dem som älskade The Blair Witch Project så misstänkte jag att en högre budget i händerna på regissören bara kunde sluta i något sämre.
Allt bara dryper av klichéer som på något sätt alltid lyckas finnas med i typiska High School-filmer, alla har sin tydliga roll som stereotyp och överspelade är ett milt ordval.
Det känns som om en stor del av filmen är riktigt förutsägbar och trots att det förekommer en minimal twist mot slutet så bjuder den inte på några direkta överraskningar. "Jag har sett det här förut" dök upp i mitt huvud flera gånger.
Specialeffekterna är inte snygga, punkt. De ser ibland ut att vara hämtade hos ett tv-spel och är inte realistiska (om man nu kan prata realism i en spökfilm). Miljöerna är stundtals okej, men mestadels mediokra och direkt oinbjudande till fantasi.

Nej, som ni förstår så gillade jag inte alls den här filmen, den får tummen ned och en svag 2 av 5 i betyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0