The Watch (2012)

The Watch är en amerikansk science-fiction/komedi som är fullsmäckad av Hollywoods främsta komiker i både manusförfattandet och skådespeleriet. En av manusförfattarna är den allt mer populäre Seth Rogen och i huvudrollerna ser vi både Ben Stiller, Vince Vaughn och Jonah Hill i en blandning av klassiska komediskådisar och nya unga förmågor.
 
 
Evan arbetar på Costco, ett enormt varuhus. En natt dödas hans vän, nattvakten Antonio, mycket våldsamt och hittas flådd nästa morgon. Utom sig av sorg och ilska så startar Evan en nattpatrull för att leta reda på mördaren. Men nattpatrullen upptäcker att det inte är någon vanlig mördare, istället döljer sig någonting utomjordiskt i samhället...
 
Låt mig starta med att jag faktiskt inte har så mycket till övers för sådana här komedier alls. Men när det kommer en ny film med Ben Stiller i huvudrollen kan jag inte låta bli att lite nyfiken, trots allt så gillar jag flera av hans äldre filmer. Jag såg trailern till filmen när jag var på bio sist och tro mig, trailern visade verkligen inte vad det var för film egentligen.
 
Förutom dålig humor och stereotypiska karaktärer så bjuder filmen på oväntat mycket gore. Jag trodde att jag kunde se den när min treåring var vaken, men fick snabbt ändra mig och stänga av. För barnvänlig är det sista den här så kallade komedin är. Både blod, klägg och porr introduceras redan tidigt i filmen och fortsätter i den andan, dessutom tillsammans med "skrämmande" monster-aliens.
 
Visst smålog jag ett par gånger och fnissade till och med högt någon gång, men egentligen tillförde filmen inte ett dugg i mitt tycke. Karaktären Jamarcus, spelad av Richard Ayoade var den enda som gjorde filmen värd att se klart. Det var också han som stod för de få i mitt tycke roliga scenerna. Och på grund av honom får filmen faktiskt 2 av 5 stjärnor av mig, trots att den egentligen inte förtjänar så mycket. Lita på mig, The Watch kommer aldrig att hamna i min filmhylla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0